Грушвицький ліцей

Домівка » Публічна інформація » Річний звіт про діяльність школи

Річний звіт про діяльність школи

                           ЗВІТ ДИРЕКТОРА ШКОЛИ ЗА 2018-2019 н.р.

Організація навчально-виховного процесу: забезпечення реалізації навчальних планів та програм для загальноосвітніх шкіл І – ІІІ ступенів; реалізація Програми національного виховання на 2008 – 2020 роки; підвищення іміджу школи, забезпечення повноцінного фізичного, психологічного та духовного здоров`я учнів школи;створення умов для формування та розвитку особистості, надання їй якісних освітніх послуг, виходячи з потреб суспільства та вимог часу, шляхом впровадження інноваційних технологій та нових підходів у навчально-виховному процесі; забезпечення функціонування системи учнівського самоврядування; забезпечення рівного доступу учнів до якісної освіти  (соціалізація учнівського колективу).

Навчальний процес здійснюється для 140 учнів. Школа налічує 16 навчальних кабінетів та класних кімнат, загальною площею    714   кв. м.

У школі наявні:  комп`ютерний клас, у якому знаходиться 6 комп`ютерів, підключених до мережі  Інтернет, їдальня, спортивна зала, бібліотека; на території школи до послуг учнів: географічний майданчик, навчально-дослідні ділянки, стадіон.

У закладі функціонують такі гуртки: «Юне обдарування», «Екологічний гурток», «Витинанка», «Хоровий». В гурткові роботі задіяно 68 % учнів.

Організовано роботу методичних об’єднань учителів початкових класів, класних керівників, вчителів природничо-математичного циклу, суспільно-гуманітарного циклу.

Школа другий рік працювала над методичною проблемною темою «Формування конкурентноспороможної особистості засобами інноваційних технологій». Другий етап роботи передбачав теоретичну підготовку впровадження проблемної теми школи в практику роботи педколективу. Впродовж навчального року була пророблена така робота з реалізації проблеми школи: – засідання педагогічної ради «Необхідність розвитку майстерності педагога як умова підвищення якості моделі випускника», Пр. № 6 від 29.11.2018р;

  • проблемний психолого-педагогічнийсемінар «Теорія і практика формуванняконкурентоспроможноїособистості», Прзасідання МР школи № 3 від 14.01.2019 р.
  • Практичнеспрямуванняроботишкільнихметодичнихоб’єднань, творчихгруп на реалізаціюпроблеми;
  • Педагогічнічитання «Шляхи формуваннявисококомпетентноїособистостіучнів у педагогічнійспадщиніВ.О.Сухомлинського»Пр.засідання МР школи№5 від 16.05.2019р.;
  • Психологічнийтренінг «Як стати лідером», наказ № ___ від _____;

Навчально-виховний процес забезпечує 21 вчитель, із яких 1 вчитель має  звання  «Вчитель – методист», 2- має категорію старший вчитель,  10 – вищу  кваліфікаційну категорію, 6 – І категорію, 4 – ІІ категорію та 1 вчитель має категорію «спеціаліст».

Обслуговуючий персонал – 13 чоловік.

Навчання в школі здійснюється за академічним рівнем.

Головна мета школи – виховання особистості дитини всебічно розвинутою, гуманною, адаптованою до сучасного суспільного життя, формування самодостатньої, компетентної, національно спрямованої особистості з високим інтелектуальним та духовним потенціалом.

Педагогічний колектив забезпечує високий рівень розвитку, здібностей, обдарувань і талантів, повноцінного виховання дітей села.

У кінці кожного навчального року колектив школи, учні та їхні батьки працюють над покращенням та удосконаленням матеріально – технічної бази школи, роблять ремонти та модернізують навчальні кабінети. У 2018-2019н.р. збудовано футбольний майданчик.

Робота педагогічного колективу Грушвицької ЗОШ І-ІІ ст. була спрямована на виконання Закону України « Про загальну середню освіту», Концепції розвитку загальної середньої освіти, Державної Національної програми «Освіта», Регіональної програми виховання учнівської  молоді на 2008-2020 роки., Регіональної програми «Творча обдарованість», районної Програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки. Зусилля педагогічного колективу були спрямовані на охоплення усіх  дітей шкільного віку навчанням.

Аналіз підсумків роботи за 2018-2019 навчальний рік свідчить, що колектив педагогічних працівників у процесі своєї діяльності ефективно працював над реалізацією освітніх завдань, які були сконцентровані в проблемі: «Формування конкурентноспороможної особистості засобами інноваційних технологій». В цьому навчальному році, на ІІ етап роботи над науково-методичною проблемою.

Вчителі-предметники, класні керівники 1-4 класів систематично впроваджують на уроках інноваційні технології навчання, індивідуальний та диференційований підхід, залучають школярів до проектно-пошукової, експериментально-дослідницької роботи. Як результат,18 учнів стали призерами ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад із базових дисциплін.

На Ярмарціпедідей учитель біології Гузлай представила роботу: «Вивчення біології в таблицях та схемах з використанням мультимедійної дошки» і в результаті отримала І місце на районному етапі конкурсу та ІІ місце на обласному етапі конкурсу.

Відмінних результатів досягли учні та вчителі школи у Всеукраїнських олімпіадах  з базових дисциплін:

українська мова та література:

ІІІ місце – Гук Вероніка (учениця 9 класу) вч. Супрунюк С.В.;

ІІІ місце – Данилюк Юлія (учениця 11 класу) вч. Супрунюк С.В.

англійська мова:

ІІІ місце – Мельникович Євген (учень 11 класу) вч. Русило Л.В.;

фізика:

ІІІ місце – Данилюк Юлія (учениця 11 класу) вч. Степанюк В.А.;

ІІІ місце – АтанесянВараздат (учень 10 класу) вч. Степанюк В.А.;

математика:

ІІІ місце – Козійчук Юрій  (учень 8 класу) вч. Степанюк К.І.;

інформаційні технології:

ІІ місце – Мельникович Євгеній (учень 11 класу) вч. Ніжник Т.Д.;

ІІ місце – Баланович Вадим (учень 10 класу) вч. Ніжник Т.Д.;

біологія:

ІІ місце –  Гук Вероніка (учень 9 класу) вч. Гузлай І.У.;

ІІ місце – Кривко Дарія (учениця 10 класу) вч. Гузлай І.У.;

ІІ місце – Данилюк Юлія (учениця 11 класу) вч. Гузлай І.У.;

ІІІ місце – Кустинець Анастасія (учениця 9 класу) вч. Гузлай І.У.;

географія

ІІ  місце – Данилюк Юлія (учениця 11 класу) вч. Михальчина І.В.;

ІІІ місце – АтанесянВараздат (учень 10 класу) вч. Михальчина І.В.;

ІІ  місце – Харковець Роман (учень 9 класу) вч. Михальчина І.В.;    ІІ  місце – Козійчук Юрій (учень 8 класу) вч. Михальчина І.В.;

правознавство – ІІ місце, Данилюк Юлія ( учения 11 класу), вч. Ніжник Т.Д.

трудове навчання (техічні види праці)

ІІІ місце – ГукаВладисла (учень 9 класу)вч. Степанюк В.А.

ІІІ місце у ІІ етапі Всеукраїнського огляду-конкурсу читців-декламаторів, юних  поетів «Живи, Кобзарю, в пам’яті людській» – Галушко Яна (учениця 5 класу) та Гук Вероніка (учениця 9 класу),  вч.Супрунюк Світлана Василівна.

Отримали дипломом Управління освіти і науки облдержадміністрації вихованців екологічного гуртка «Чисті джерела», переможці обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «До чистих джерел».

Була вручена подяка Міністерства екології та природних ресурсів України учасникам екологічного гуртка «Чисті джерела» за небайдуже ставлення до навколишнього природного середовища, активну участь у природоохоронних заходах та участь у Всеукраїнському щорічному конкурсі «До чистих джерел» з роботою «Екологічні проблеми річки Струбелки та її водних джерел. Шляхи вирішення», (Кривко Дарина, учениця 10 класу).

У районному огляді-конкурсі «Юна зірка» ансамбль «Журавлята» у складі учнів 5, 6 класів (вчитель Уляніна Лариса Василівна) здобув ІІІ місце.

У районному конкурсі «Лідер року» у номінації  «Новатор» здобула перемогу  учениця 11 класу Поліщук Віру ( педагог – організатор Степанчук Оксана Вячеславівна)

Також була відзначена районноюспілкою «Екіпаж» якісна робота та активна участь   учня 10 класу АтанесянаВараздата у роботі районного зльоту лідерів учнівського самоврядування( педагог – організатор Степанчук Оксана Вячеславівна).

Проте у 2018 -2019 н.р. від нашої школи жоден учень в даному навчальному році не став членом  Рівненської Малої академії наук учнівської молоді, що свідчить про необхідність покращення роботи вчителів з обдарованим учнями.

На належному рівні здійснювався  психологічний супровід методичної роботи та навчально-виховного процесу практичним психологом школи Свінтозельською О.А. Так,  вона досліджувала майже всі педагогічні питання, які розглядалися на засіданнях педагогічних рад, нарад при директорові, семінарах і батьківських зборах.

Належна робота здійснювалась у напрямкупідвищенняфаховоїмайстерностівчителів у ходікурсовоїпідготовки. Так, курсипідвищеннякваліфікації при РОІППО у 2018-2019н.р. пройшли: вчительанглійськоїмовиРусило Л. В.,вчительпочатковихкласівГузлай С.М., вчительбіологіїГузлай І.У., вчительхімії та географіїМихальчина І. В. та вчительпочатковихкласів Левченко І. М., яка пройшлакурсипідвищеннякваліфікаціївчителівпочатковоїшколи, якінавчатимутьучнів перших класів в умовахНовоїукраїнськоїшколи».

Педколектив школи у процесі діяльності реалізує мету і завдання, які були поставлені на початку навчального року щодо навчання і виховання учнів. Так, у 2018-2019н.р. на засіданнях педагогічної ради школи були розглянуті такі питання:

– «Підсумки роботи школи за 2017-2018 н.р. та завдання на 2018-2019 навчальний рік. Аналіз підсумкової державної атестації порівняно з минулим навчальним роком. Погодження плану роботи школи на 2019-2020 навчальний рік, режимута структури 2018-2019 н. .р., режиму роботи ГПД, індивідуальне навчання учнів. Про  оцінювання учнів 1, 2 класів, про вибір електронних версій  підручників для 5, 10 класів. Про організацію гарячого харчування  учнів в 2019-2020н.р. Про розподіл педагогічного навантаження, призначення класних керівників, керівників факультативних гуртків, спортивних секцій»;

– «Впровадження концепції Нової української школи. Необхідність розвитку майстерності педагога як умова підвищення якості знань учнів. Аналіз результатів ЗНО»;

  • «Формування позитивної мотивації до навчання. Вибір підручників для 2 класу Нової української школи та для учнів 6, 11 класів. Розгляд претендентів серед учнів 11 класу на нагородження за досягнення високого рівня знань»;
  • «Інноваційні методи та форми організації дозвілля учнівської молоді. Організація позакласного дозвілля  діяльності старшокласників як психолого –педагогічна проблема. Гурток  як форма організації дозвілля учнів»;
  • «Про завершення навчального року, переведення учнів до наступних класів. Про нагородження учнів 2-8, 10 класів за особливі досягнення та учнів 9 класу»;
  • «Про випуск учнів 9 класу»;
  • «Про випуск учнів 11 класу. Про хід виконання рішень педагогічних рад у 2018-2019н.р.».

На нарадах при директорові розглядалися наступні питання:

  • протокол №1 від 20.08.2018р. «Про забезпечення організованого початку нового навчального року. Про стан техніки безпеки в школі»;
  • протокол №2 від 03.09.2018р. «Про режим роботи школи. Аналіз календарного планування. Планування роботи з атестації вчителів. Про оргнізацію гарячого харчування учнів»;
  • протокол №3 від 19.10.2018р. «Про проведення шкільних предметних олімпіад. Про план проведення осінніх канікул»;
  • протокол №4 від 26.11.2018р. «Про стан дотримання норм охорони праці та техніки безпеки. Про стан профілактики шкідливих звичок, правопорушень, бездоглядності серед неповнолітніх»;
  • протокол №5 від 11.12.201-8р. «Про +вивчення стану впровадження Держстандарту початково освіти в навчальному закладі. Про організацію роботи Комісії правового виховання та національного відродження, Комісії естетичного виховання»;
  • протокол № 6 від 28.12.2018р.«Аналіз роботи за І семестр 2018-2019 н.р. Про проведення зимових канікул»;
  • протокол №7 від 09.01.2019р. «Про стан відвідування учнями школи та роботи з батьками. Про стан вивчення навчальних предметів у І семестрі 2018 – 2019 н.р. Про підсумки участі учнів школи у ІІ турі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін»;
  • протокол №8 від 07.02.2019р. «Про результат роботи з слабовстигаючими, «важкими» дітьми, учнями з девіантною поведінкою. Про ведення шкільної документації»;
  • протокол №9 від 15.03.2019р. «Про хід атестації вчителів. Про підготовку до педагогічної ради з питань позакласної роботи. Про стан роботи гуртків та секцій»;
  • протокол №10 від 08.04.2019р. «Про вивчення стану викладання предметів у 2018-2019н.р. Про відвідування учням школи По участь в акції «Шкільне подвір,я»;
  • протокол №11 від 24.04.2019р. «Про звіт директора школи перед громадськістю та план проведення загальношкільних батьківських зборів. Про підсумки проведення місячника благоустрою та озеленення»;
  • протокол №12 від 14.05.2019р. «Про організацію проведення свята «Останнього дзвоника», вечора зустрічі випускників та випускного вечора. Обговорення та затвердження матеріалів ДПА»;
  • протокол №13 від 19.02.2018р. «Про підсумки контролю за навчально –виховним процесом школи, станом методичної роботи та станом викладання навчальних предметів. Про підсумки правовиховної роботи за рік».

Аналіз діяльності за минулий 2017-2018 навчалний рік.

Пріоритетні цілі і завдання, що забезпечують реалізацію права на освіту на новий навчальний рік.

Робота педагогічного колективу Грушвицької ЗОШ І-ІІ ст. була спрямована на виконання Закону України « Про загальну середню освіту», Концепції розвитку загальної середньої освіти, Державної Національної програми « Освіта», Регіональної програми виховання учнівської  молоді на 2008-2020 роки., Регіональної програми «Творча обдарованість», районної Програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки. Зусилля педагогічного колективу були спрямовані на охоплення усіх  дітей шкільного віку навчанням.

Педагогічний колектив школи завершив  працювати над науково – методичною проблемою «Формування компетентної особистості для життя в інформаційному суспільстві».

В процесі роботи над загальношкільною науково-методичною проблемою «Формування компетентної особистості  для життя в інформаційному суспільстві» на V етапі її реалізації творчо працювали шкільні МО. Педагогічний колектив у 2017-2018 н.р. працював над таким завданням: спрямовував всі напрямки методичної роботи на розвиток творчого  потенціалу, вдосконаленню навчально –виховної  роботи з метою провадження в практику проблеми школи.

Завершення практичного дослідження проблеми реалізовувалося таким чином:

– розвивалася ініціатива та творчість кожного вчителя та впровадження у результатів у практику роботи ;

– впроваджувався сучасних особистісно –орієнтованих технологій  навчання та виховання (впровадження інноваційних технологій в НВП, проблемно –пошуковий метод на уроках);

– організовувалося взаємовідвідування уроків та виховних заходів;

– підвищувався інтерес учнів до поглиблення знань з предметів;

– впровадження проблемної теми в навчально –виховний процес;

– проводилося засідання педагогічної ради, на якому розглядалося питання самовдосконалення, самореалізації та саморозвитку  педагога, а в результаті і учня.

Членами МР на засіданні МР був створений інформаційний банк щодо впровадження нової науково-проблемної теми у навчально-виховний процес.

На ярмарці педідей вчитель української мови та літератури Супрунюк Світлана Василівна представила роботу: «Методичний порадник молодому вчителю» та в результаты отримала ІІІ місце на обласному етапі конкурсу.

Вчителі-предметники, класні керівники 1-4 класів систематично впроваджують на уроках особистісно-орієнтовані технології навчання, індивідуальний та диференційований підхід, залучають учнів до пошукової, експериментально-дослідницької роботи. Як результат ми маємо 20 призерів ІІ етапу Всеукраїнськиїх олімпіад з базових дисциплін.

Науково-дослідницькою роботою займалися троє учнів школи, які стали членами Рівненської Малої академії наук учнівської молоді. Після педставлення власних наково-дослідницьких робіт учні отримали такі результати:

–  Кривко Дарія – ІІІ місце у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Рівненської Малої академії наук учнівської молоді секція «Ветеринарія та зоотехнія» (вчитель Гузлай І.У.);

–  Кривко Надія – ІІІ місце у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Рівненської Малої академії наук учнівської молоді секція «Екологія» (вчитель Гузлай І.У.).

На належному рівні здійснювався  психологічний супровід методичної роботи та навчаотно –виховного процесу практичним психологом школи Свінтозельською О.А. Так вона досліджувала майже всі педагогічні питання, які розглядалися на засіданнях педагогічних рад, семінарах та батьківських зборах.

Належна робота здійснювалась в напрямку підвищення фахової майстерності вчителів у ході курсової підготовки. Так, курси підвищення кваліфікації при РОІППО у 2016-2017 н.р. пройшли: вчитель трудового навчання Степанюк В.А., вчитель історії Євчук О.В., вчитель географії та економіки Михальчьна І.В., вчитель індивідуального навчання Сергійчук Л.М.

Рівень навчальних досягнень 10  учнів оцінений як високий, 71 – достатній, 36 учнів – середній та 12 учнів  – низький рівень навчальних досягнень з окремих предметів.

В цьому навчальному році наша школа показала відмінні результати в районній Спартакіаді. Учні нашої школи вибороли 8 призових місць.

На базі школи було успішно проведено районне методичне об’єднання педагогів-організаторів, вчителів зарубіжної літератури.

Державну підсумкову атестацію склали всі учні 4, 9 та 11 класів. Результати наступні:

4 клас: українська мова – високий рівень 6 учнів, достатній рівень 5 учені, середній рівень 1 учень, низького рівня немає; літературне читання – високий рівень 3 учнів, достатній рівень 9 учнів, середнього та низько рівня немає; математика – високий рівень 3 учнів, достатній рівень 6 учнів, середній рівень 3 учнів, низького рівня немає;

9 клас: математика – високий рівень 2 учнів, достатній рівень 3 учнів, середній рівень 6 учнів, низького рівня немає; українська мова – високий рівень 3 учнів, достатній рівень 1 учень, середній рівень 3 учнів, низького рівня немає; історія України – високий рівень 2 учнів, достатній рівень 1 учень, середній рівень 3 учнів, низького рівня немає;

11 клас: українська мова – середній рівень, історія – середній рівень, біологія – достатній рівень.

Відвідування учнями школи знаходиться на постійному контролі. З цією метою заведений окремий журнал обліку пропущених учням занять. Кожного дня в ньому відмічають відсутніх учнів. Класні керівники з`ясовують причини пропусків. Діти, які без поважних причин пропустили школу заслуховуються на засіданні учкому, з батьками цих учнів також проводиться необхідна робота. Крім того ведеться екран відвідування учнями школи, який знаходиться на стенді у коридорі для ознайомлення з ним всіх учнів школи та їх батьків.

Планування роботи класних керівників здійснюється відповідно до вікових особливостей на підставі «Програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки». Пріоритетним напрямком виховної роботи в закладі у даному навчальному році було – національне виховання.

Серед учнів проводиться просвітницька робота щодо здорового способу життя. Теми  про шкідливий  вплив на організм людини алкоголю, тютюну, наркотичних речовин, а також правила безпечної поведінки у різноманітних критичних ситуаціях, досвід здорового способу життя включені до планів роботи класних керівників, навчальних програм з біології, основ здоров’я, ОБЖ, фізичної культури, правознавства. Значна робота з цього питання проводиться у позаурочних час класними керівниками та вчителями-предметниками.

Виховний процес у класах здійснюють  класні керівники 1 -11 класів.

В школі успішно діє учнівське самоврядування в роботі якого беруть участь 50 учнів. Головою учнівського самоврядування є учениця 10 класу – Шолота Соломія. Раду активу учнівського самоврядування становлять такі комісії:

– навчальна комісія;

– комісія «Служби новин»;

– комісія «Охорони здоров’я»;

– комісія «Дисципліни, національного відродження та правового виховання»;

– комісія «Естетично виховання і організації дозвілля».

Засідання комісій відбувається згідно графіку. Рада активну учнівського самоврядування є активним учасником районних зльотів лідерів учнівського самоврядування. результати наступні:

Протягом року організоване чергування учнів по школі, де найкраще здійснюють чергування учні 8 класу, класний керівник – Степанюк К.І.

Систематично проводяться робочі та тематичні лінійки. Ґрунтовно та вдало проводяться тематичні лінійки за участю активну дівчат 11 класу,, зокрема: «Вшанування жертв Голодомору», «Вшанування жертв Майдану», «Сторінки Великої Вітчизняної війни», «День злуки».

Згідно річного плану роботи школи, планів роботи класних керівників у закладі проводяться години спілкування, ранки, тематичні вечори, предметні тижні, конкурси в яких задіяні понад 80 % учнів.

Учні школи є активними учасниками районних конкурсів: «Юна зірка», екологічної агітбригади, читців-декламаторів, конкурс знавців української мови ім.. П.Яцика, конкурс «Поліські пересмішки», зльоту лідерів учнівського самоврядування.

Традиційними святами в школі стали виставки-конкурс «Великодній кошик», «Великодня листівка», «В моїй сім’ї майстри на всі руки»(конкурс на краще представлення вишиванки, поробки), конкурси тематичних малюнків та газет. Вечори відпочинку до Дня сміху, Дня жінки, Андріївські вечорниці, Молотння Коляди, свято Стрітення.

Проводяться: спортивні свята «Козацькі забави», «Веселі старти», спортивні змагання між класами та дружні

З метою формування правової культури і свідомості учнів у школі здійснюється правове виховання.

У школі діє рада профілактики правопорушень, яка співпрацює із комісією профілактики правопорушень при Грушвицькій сільській раді.

Основними напрямками роботи  з даного питання є індивідуальна робота з дітьми схильними  до правопорушень, девіантної поведінки. В закладі проводяться заходи з правового та превентивного виховання. Зокрема, у лютому  психологом школи, Свінтозельською О.А., було проведено анкетування щодо дотримання правил поведінки у школі, що дало змогу оцінити на скільки діти обізнані з правилами поведінки і визначити позицію учнів щодо дотримання даних правил.

Адміністрація школи дбає про результативну систему співробітництва та взаємодію з батьками, одна з дієвих форм взаємодії з батьківською громадськістю – індивідуальна робота, залучення батьків до поза навчальної виховної роботи, організація та проведення родинних свят.

Завданнями на наступний 2017-2018 н.р. є :

Вчителям-предметникам більше уваги приділяти роботі як обдарованими дітьми так і тим, які виявили низький рівень навчальних досягнень; розвивати пізнавальну активність учнів, підвищувати їх рівень знань.

Класним керівникам 1-11 класів, вчителям-предметникам посилити контроль  та вимогливість до учнів за виконанням їхніх обов`язків, покращити роботу з батьками, залучати їх до співпраці.

Заступнику директора з навчально-виховної роботи проаналізувати рівень навчальних досягнень учнів та посилити контроль за станом викладання предметів, де виявлено низький рівень навчальних досягнень; аналізувати стан розвитку пізнавальних інтересів учнів, результати роботи з ними, дотримання режиму розумової та фізично діяльності школяра.

Заступнику директора з виховної роботи проаналізувати стан відвідування учнями школи, посилити контроль за відвідуванням, своєчасно виявляти дітей, які пропускають школу без поважних причин, заслуховувати їх на засіданнях учкому, а батьків цих учнів на засіданнях ради школи; прогнозувати розвиток особистості учнів з девіантною поведінкою у процесі роботи з ними, визначити проблеми та боротися з ними.  Сприяння розвитку і розширенню ролі учнівського самоврядування та залучення учнів до активної діяльності в шкільному колективі;допомога органам учнівського самоврядування у піднятті престижу, створенні такої атмосфери в колективі, за якої члени педагогічного колективу зважають на думки та рішення органів учнівського самоврядування.

На даний час в школі необхідно здійснити:

  • заміну решти віконних блоків;
  • оснащення майстерні токарними та фрезерними станками;
  • забезпечення спортивним інвентарем;
  • доукомплектувати музейну кімнату.