Перспективний план роботи Грушвицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів над науково-методичною проблемою
«Формування конкурентноспроможної особистості засобами інноваційних технологій» на 2017/2022 навчальні роки
проблемна тема
Актуальність науково-методичної проблеми полягає в тому, що українська освіта XXI століття потребує кардинальних змін у структурі, змісті та технологіях навчання.
Головна причина, що впливає на ситуацію в галузі освіти, – прискорення темпів розвитку суспільства. В умовах України готовність до змін конкретизується у вимогах підготовки учнів до життя в ситуації переходу до інформаційного суспільства. У Національній доктрині розвитку освіти в Україні зазначено, що «головна мета української освіти – створити умови для особистісного розвитку і творчої самореалізації кожного громадянина України, формувати покоління, здатні навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства; сприяти консолідації української нації, інтеграції України в європейський і світовий простір як конкурентоспроможної і процвітаючої держави».
Мета: створення оптимальних умов для формування конкурентноспроможної особистості засобами інноваційних технологій на уроках та в позаурочній діяльності в атмосфері співробітництва і конструктивної взаємодії вчителя, учня та його батьків.
Завдання:
- Вивчити й узагальнити питання формування конкурентноспроможної особистості засобами інноваційних технологій у психології, педагогіці та методиці викладання.
- Формувати особистість патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної цивілізації, підготовлений до життя і чітко орієнтується в сучасних реаліях.
- Забезпечити умови для самореалізації школярів відповідно до їх здібностей, нахилів, суспільних та власних інтересів.
- Забезпечити застосування інноваційних технологій з метою формування конкурентоспроможної особистості.
- Формувати в учнів навички здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я.
- Створити базу методичних рекомендацій, матеріалів, конспектів занять (уроків, курсів за вибором, факультативів, класних годин), спрямованих на формування та розвиток конкурентноспроможної особистості.
- Розробити модель конкурентноспроможної особистості.
- Проаналізувати ефективність проведеної роботи .
Очікуваний результат:
- підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів у формуванні конкурентноспроможної особистості засобами інноваційних технологій на уроках та в позаурочній діяльності;
- підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості, розвитку творчого потенціалу учнів;
- підвищення рівня сформованості життєвих компетентностей учнів, готовності їх до життя, здатності самостійно приймати рішення та бути конкурентноспроможними на ринку праці;
- вироблення методичних рекомендацій за результатами роботи над науково-методичною проблемою;
- розробка програм, проектів і семінарів з проблеми;
- обмін досвідом, інтеграція отриманих знань в практику роботи вчителів школи;
- використання набутого досвіду на практиці;
- поширення за межами школи кращого досвіду, створеного у середині колективу.
«Формування компетентної особистості для життя в інформаційному суспільстві”.
Мета: досягнення школярами такого рівня особистостістної зрілості, який би дозволив
випускникам після закінчення школи бути готовими до свідомого
самовизначення з урахуванням не тільки своїх нахилів і здібностей, але й
інтересів сучасного інформаційного суспільства.
План реалізації:
Підготовчий етап
Травень-серпень 2012 року
І етап. Діагностика. Теоретичне обґрунтування науково- методичної проблеми. Ознайомлення з аспектами роботи щодо її реалізації. 2012-2013 н.р.
ІІ етап. Практичне дослідження проблеми. 2013-2014 н.р.
ІІІ етап. ІV етапи. Практичне дослідження проблеми та оволодіння проблемою. 2014-2015 н.р. та 2015-1016 н.р.
V етап. Дослідження результативності. Узагальнюючий, підсумковий етап. 2016-2017 н.р.